Verkoop boeken

Door onze vereniging uitgebrachte boeken:

Leden hebben korting op de prijs

Heeft u belangstelling voor een boek dan kunt u reageren via Contact. U kunt het boek ook kopen tijdens onze openingstijden

Markeboek Lemselo

uitgave mei 2021 Oorspronkelijke prijs € 27,-

Prijs vanaf juni 2022 € 22,- plus eventueel verzendkosten

De kadastrale atlas Overijssel 1832 Borne en Weerselo:

Kadastrale Atlas kaartenmaptekstboek + kaartenmap

oorspronkelijke prijs € 32,50

Nu voor € 5,00 + verzendkosten (ophalen kan natuurlijk ook)

Kadastrale Atlas tekstboek

De Canon van Weerselo:

de Canon van Weerselo omvat de geschiedenis van de oude gemeente Weerselo, dus Saasveld, Rossum,Deurningen en Weerselo incl.het StiftCanon van Weerselo

Kleurrijk boek met mooie verhalen en foto’s

Leuk kado voor iemand die in deze omgeving is geboren, heeft gewoond of nog woont.

Prijs € 5,00 + verzendkosten Ophalen mag ook.

Kiek gemeente Weerselo nou eens

Boek uitgegeven aan de bewoners van de voormalige gemeente Weerselo ter gelegenheid van de gemeentelijke herindeling per 1 januari 2001Kiek gemeente Weerselo nou eens

Veel foto’s vanaf 1900 uit de plaatsen Weerselo Saasveld Rossum Deurningen
160 pagina’s kijkplezier in een gebonden uitgave.
Prijs € 8,50  + verzendkosten
leden betalen € 5,00

Noem mijn naam en ik zal leven, geschreven door Elisabeth in ’t Veld, kleindochter van de hoofdpersoon Trui in ’t Veld uit het boek

IMG_0743Zoals de titel al aanduidt, gaat het verhaal over een familie, een Twentse familie, gezet in het raamwerk van de tijd, waarin zij leefde. Een tijd van grote technische en sociale veranderingen, een tijd die ondanks de vooruitgang zijn problemen meebracht. Het is het verhaal van een familie, van generatie op generatie geworteld in de boerengrond, die zich genoodzaakt zag in de textielfabriek van Gelderman te gaan werken, maar in die boerengrond haar waardigheid bleef bewaren. Het verhaalt ook de strijd van de arbeiders, die een beter leven nastreefden in de opgang en bloei van de Twentse textiel en die opnieuw de dupe werden ten tijde van de dramatische neergang. Wat bleef is het prachtige Twentse land, dat het verdient gekoesterd en bemind te worden.

Prijs per boek € 5,- + eventuele verzendkosten