Bidprentjes op eigen website

Lees hier de laatste ontwikkelingen rondom de bidprentjes

23538 BIDPRENTEN VAN HEEMKUNDE WEERSELO STAAN OP MijnStadMijnDorp

Inmiddels staan er ruim 23538 bidprenten van de Vereniging oalde Gemeente Weerselo online waarvan 3850  met afbeelding.bidprent

Onze collectie bidprenten of gedachtenis prenten betreft mensen die geboren, geleefd of begraven zijn in Twente. Wijlen koster Henk Ensink  uit Deurningen heeft een groot deel geschonken met als doel dat ze voor iedereen toegankelijk moeten zijn. De bijbehorende scans worden zo spoedig mogelijk geplaatst. U kunt via info@heemkundeweerselo.nl  een scan opvragen van de bidprent.

We voldoen  graag aan de wens van Henk Ensink en zullen de collectie blijven aanvullen zodat we u als stamboomonderzoeker of geïnteresseerde kunnen helpen.

Heeft u bidprenten uit Twente die u aan ons wilt geven om te scannen dan horen wij het graag. U krijgt uiteraard de prentjes terug. Wilt u bidprenten afstaan dan nemen we ze graag over.

Niets uit deze collectie mag commercieel gebruikt worden.

Mocht u fouten aantreffen, dan horen wij het graag en mocht u aanstoot nemen aan een bepaald prentje welke geplaatst is in onze collectie dan kunt u dat kenbaar maken via onze email: info@heemkundeweerselo.nl

Dit is de link naar de bidprenten:

Ga naar uitgebreid zoeken, selecteer links op documenten, geef rechts de naam op, bij groep vereniging Heemkunde voormalige gemeente Weerselo en bij collectie: bidprent.

Bidprentjes naar Nederlands Bidprentjes Archief

Woensdag 8 oktober 2014 heeft mevrouw Thea van Stokkum van het Nederlands Bidprentjes Archief  de eerste 15 dozen bidprentjes opgehaald. Later zijn er nog eens 19 dozen opgehaald.IMG_0002

Het betreft de bidprentjes die we tijdens het leven van wijlen koster Henk Ensink hebben gekregen. Deze hebben we geselecteerd in Twente en buiten Twente.

De bidprentjes uit Twente worden in ons archief bewaard en we zijn druk bezig ze te scannen om ze straks op de website van Historisch Centrum Overijssel, www.mijnstadmijndorp.nl te plaatsen. Dit ook overeenkomstig de uitdrukkelijke wens van Henk Ensink: ze moeten openbaar en voor iedereen toegankelijk zijn.

IMG_0003Daaraan gaan we zeker voldoen. De prentjes buiten Twente mochten we  weg doen, mits ze daar ook weer openbaar  worden. Het betreft hier veelal bidprentjes uit Brabant, Limburg en België en we zijn er 100% van overtuigd dat ze bij de juiste mensen terecht zijn gekomen. Klik hier om de site te bezoeken en verdere informatie te lezen.